هیئت یا لَثارات الحسین علیه السلام

نکات بسیارضروری سفر اربعین

پنجشنبه, ۲۱ آذر ۱۳۹۲، ۱۲:۵۳ ب.ظ

هرکه دارد هوس کرب وبلا بسم الله...

زائر گرامی با توجه به شرایط خاص سفر مقدس کربلا و شرایط کشور عراق، خواهشمند است به نکات ذیل توجه فرمائید.

1.کلیه خدمت گزاران شما ، علاوه بر پرداخت کامل وجه ثبت نام، بصورت داوطلبانه قبول زحمت نموده اند لذا خواهشمند است نهایت همکاری را با ایشان داشته باشید.

2.کلیه افراد می بایست روز یکشنبه رأس ساعت 13 در حوزه علمیه معصومیه واقع در ابتدای بلوار امین، حضور بهم رسانند.

  • تبصره:لطفا ناهار رازودتر میل نمایید تا به موقع در مسجد حاضر باشید

3.خواهشمند است با توجه به شلوغی مکان حرکت از آوردن همراه خودداری فرمائید.

4.به همراه داشتن اصل پاسپورت(گذرنامه) معتبر و تاریخ دار، جهت عبور از مرز الزامیست.

5.ویزا بصورت گروهی اخذ گردیده است لکن کلیه افراد می بایست مجوزهای لازم در خصوص عدم ممنوعیت خروج خود را ( اعم از مشمولیت خدمت و...) شخصا تهیه نموده باشند.

6.با توجه به سردی بسیار شدید عراق و امکان شیوع انواع بیماری ها خواهشمند است نسبت به زدن واکسن های مورد نیاز ( آنفلوآنزا و...) با مشورت پزشک اقدام فرمائید.

7.بهمراه داشتن و استفاده از ماسک های پارچه می تواند در جلوگیری از ابتلا به بسیاری از بیماری های تنفسی مفید باشد.

8.در صورت داشتن هرگونه بیماری خاص ( از قبیل صرع، قلبی و ...)،ضمن اطلاع به مدیر داخلی کاروان ( آقای حسین آبادی) ، حتما مقدار کافی داروی آن را به همراه داشته باشید.

9.از آوردن هرگونه مدارک شناسایی به جز پاسپورت و یا اشیاء قیمتی خودداری فرمائید. لازم به ذکر است کلیه خدمات اعم از پزشکی و ... در کشور عراق بواسطه پاسپورت ارائه می گردد.

        10.شرکت در برنامه های عمومی کاروان الزامی و هر حرکت انفرادی می بایست از قبل با مسئولین گروهها هماهنگ گردد.

11.با توجه به اعلام ممنوعیت سازمان حج و زیارت و عتبات عالیات مبنی بر رفتن به سامرا با توجه به وجود مشکلات امنیتی، متأسفانه علیرغم میل باطنی کلیه مسئولین کاروان، زیارت عتبه سامرا میسر نخواهد بود و هیچ کس حق رفتن حتی به صورت انفرادی را شرعا و قانونا نخواهد داشت.

12.با توجه به مسیر طولانی پیاده روی و نیز مهیا بودن کلیه امکانات ضروری، از آوردن هرگونه بار اضافی از قبیل پتو، لباسهای سنگین، مواد خوراکی، مفاتیح و ... جدا خودداری فرمائید.

13.همراه داشتن قرآن جیبی کوچک جهت استفاده هرچه بیشتر در طول سفر می تواند برکات بسیار زیادی را بهمراه داشته باشد.

14.به هر یک از زائرین گرامی یک جلد کتابچه جامع زیارتنامه عتبات عالیات عراق هدیه داده خواهد شد.

15.حمل هرگونه بار و ساک و وسایل شخصی به عهده خود زائرین میباشد لذا توصیه میگردد از کوله پشتی جهت حمل وسایل شخصیتان استفاده نمائید.

16.با توجه به سیل خروشان جمعیت در ایام اربعین حسینی و ظرفیت محدود زیرساختهای کشور عراق، در دسترس نبودن موبایل امری بسیار طبیعی می باشد لذا هم اکنون به خانوده ها اطلاع دهید تا از بروز هرگونه نگرانی جلوگیری گردد.

17.با پیگیری های بسیار زیاد صورت گرفته ، انشاءالله اسکان در کلیه شهرهای زیارتی طبق برنامه هماهنگ شده است است لکن با توجه به عدم پایبندی بعضی از حسینیه داران و هتل داران به تعهداتشان، امکان هرگونه جابجایی اسکان خواهد بود.

18.امکانات رفاهی کشور عراق ( اعم از وسایل نقلیه، استراحتگاهها و.. )به هیچ عنوان قابل مقایسه با ایران اسلامی نمی باشد لذا خواهشمند است سطح توقع خود را با متناسب با کشور عراق و شرایط خاص فعلی آن هماهنگ نمایید.

19.بهتر است جهت خرید در عراق از دینار عراقی بجای پول ایران استفاده نمایید، لذا دینار لازم خود را از ایران تهیه نمایید.

با توجه به کویری بودن آب و هوای عراق لذا روزها هوا گرم و شبها بسیار سرد میباشد.

20.جهت پیاده روی حتما از کفش بسیار مناسب استفاده نمایید، هرگونه زدگی کوچک پا در کفش با توجه به بعد مسافت می تواند مشکلات بسیاری را ایجاد نماید.

21.با توجه به حجم کار بسیار زیاد نیروهای اجرایی، خواهشمند است در صورت امکان تحت عنوان خادم افتخاری، مسئولین کاروان را در انجام امورات محوله یاوری فرمائید.

22.خواهشمند است هرگونه انتقاد یا پیشنهاد خود را در طول مسیر ابتداءا به سرگروهها و در صورت عدم پیگیری و یا عدم رفع مشکل مراتب را به مدیر داخلی اردو آقای حسین آبادی اطلاع فرمایید.

23.در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر می توانید با شماره 09382021439 آقای حسین آبادی تماس حاصل فرمائید.

24.زیارت اربعین مقدمه درک حضور امام عصر عج است، لذا از هم اکنون سعی در ایجاد آمادگی لازم جهت درک امام عصر داشته باشید...

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۹/۲۱
میاندار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی