هیئت یا لَثارات الحسین علیه السلام

موضوع :ورود حضرت معصومه(س) به قم

دوشنبه, ۱۴ بهمن ۱۳۹۲، ۰۸:۱۵ ب.ظ

به نام خدا اللهم صل عی محمد وآل محمد وعجل فرجهم

موضوع :ورود حضرت معصومه(س) به قم

مقدمه :در جلسه هفتگی هیئت یا لثارالحسین در روز سه شنبه 8/11/92 به مناسبت ورود حضرت فاطمه معصومه(س)از حجه الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی دعوت به عمل آمد تا ایشان  درباره موضوع ذکر شده صحبت به عمل آوردند.که ما خلاصه ای از سخنرانی ایشان را در زیر در اختیار شما می گذاریم

حجه الاسلام مومنی در ابتدا سخنی درباره کتاب وسائل الشیعه ایراد کردند. ایشان فرمودند که نکات اخلاقی بسیار زیادی درباره راه های سلوکی در کتاب وسائل الشیعه موجود است . ایشان در ادامه گفتند که من در درس اخلاقی خدمت آیت الله بهجت (ره ) رسیدم و ایشان فرمودند که هر آن چه من می گویم در کتاب وسائل الشیعه موجود است . طلبه ها را توصیه به استفاده از این کتاب فرمودند :وآن ها را به دقت در روایات و استخراج نکات ناب از آن دعوت کردند.

ایشان روایت از باب 18 وسائل الشیعه قسمت جهاد با نفس حدیث سوم از امام باقر (7)نقل کردند که مضمون حدیث بدین شرح است : امام باقر (7)می فرمایند بین ما و خداوند خویشاوندی وجود ندارد و اگر ما مقرب درگاه خدا شده ایم معلول علتی است . (از جمله مقامات ائمه اطهار، شان ولایی، اجتماعی ،تاریخی وشفاعت گسترده )علت هر چیزی بودن علت این مقرب شدن عبادت و اطاعت و بندگی خداوند است .

ایشان فرمودندکه : سه نفر از امام زادگان دارای مقام فوق العاده ای نزد خداوند هستند به طوری که زیارت نامه ی آن ها از جانب معصوم آمده است یکی حضرت ابوالفضل عباس (7)2- حضرت علی اکبر (7)3- حضرت فاطمه معصومه (3)که زیارت نامه ی ایشان انشاء امام رضا(7) است که نشان مقام بلند این بانو است .

حجه الاسلام و المسلمین مومنی  فرمودند: فی المثل زمانی که زیارت جامعه کبیره می خوانیم می گویند که با تکبیر وارد شوید یا زمانی که به زیارت حضرت رضا (7)می روید قبل آن غسل کنید و هنگام غسل دعا و ذکر بگویید و هنگامی که وارد حرم می شوید قدم های کوتاه بردارید و ذکر بگویید و.. سوال این جاست که این توصیه و مقدمه برای خواندن یک زیارت و یا به زیارت رفتن برای چیست ؟ دلیل آن است که در زیارت جامعه کبیره و یا زیارت امام رضا (7)مفاهیم گسترده نهفته است که برای دریافت این مفاهیم باید از روح خود زنگار زدایی کنیم این مقدمات زنگار را از دل ما می برد . برای زیارت حضرت فاطمه معصومه (3)هم مقدماتی  ذکر شده مثل این که در ابتدای زیارت نامه ی ایشان آمده که بالا سر قبر حضرت رو به قبله ایستاده سپس 34 مرتبه الله اکبر 33 مرتبه سبحان الله 33 مرتبه الحمد لله  که با توجه به توضیحات بالا نشان عظمت زیارت این حضرت و مفاهیم ان است .

حجه الاسلام مومنی در ادامه فرمودند : امام رضا (7)می فرمایند که به خواهرم این گونه بگویید یا فاطمه اشفعی لی فی الجنه فان لک عند الله شان من الشان

ایشان طلبه ها را توصیه به زیارت هر روزه (روز ی یک بار )حضرت معصومه (س)توصیه کردند و گفتند که آیت الله امام خمینی(ره) و آیت الله بهجت(ره)  و آیت الله علامه طبا طبایی(ره)  کسانی بودند که هر روز به حرم می رفتند و این کار باعث برکاتی در ردس و زندگی طلبه ها می شود .ایشان در ادامه هم فرمودند که شانی که ائمه معصوم (3)اعطا شده به حضرت فاطمه معصومه (3)داده شده است مانند شفاعت گسترده عزت و برکتی که  به واسطه این حضرت خداوند متعال به قم و مردم آن داده است . حجه الاسلام مومنی در ادامه تصریح فرمودند که باید جوری عمل کنیم که حضرت معصومه (3)یک بار حداقل به ما نگاه ولایی کنند . وشرط ان را زیارت با معرفت دانستند زیرا شرط قبولی زیارت با معرفت آن حضرت است .

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۱۱/۱۴
میاندار

نظرات  (۱)

سلام ممنونم که صحبتهای حاج آقا رو گذاشتید توی وبلاگتون استفاده کردم
پاسخ:
خواهش می کنم
التماس دعا

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی