هیئت یا لَثارات الحسین علیه السلام

تعهدات زائران

چهارشنبه, ۲۰ آذر ۱۳۹۲، ۰۲:۰۰ ب.ظ

 

باسمه تعالی

تعهد نامه کاروان زیارتی یالثارات الحسین(ع)

 

خواهشمند است جهت برگزاری هر چه بهتر اردوی زیارتی اربعین 92 ، به نکات ذیل توجه فرمائید.

1-  زائر میبایست هنگام ثبت نام ،  مشخصات فردی خودرابه طورصحیح وکامل ذکرکند . درصورت درج هرگونه اطلاعات غلط عواقب امربه عهده ی شخص زائر می باشد و کاروان هیچ گونه مسئولیتی در این باره نمی پذیرد.

2- به علت شرایط خاص کشور عراق و کاروان زیارتی، محل اسکان زائران قبل از ورود به هر شهر قابل هماهنگی نیست. گروه موظف است تلاش خود را برای هماهنگی مکان مناسب به عمل آورد.(در صورت عدم امکان، با وجود تلاش لازم، مسئولیت از گروه ساقط است)

3- همراه داشتن مدارک پزشکی خاص و گذرنامه در طول سفر ضروری است. همراه داشتن کلیه ی وسایل شخصی و وسایل سفر به عهده ی زائر خواهد بود. ضمنا مسئولیت حفظ جان و سلامتی زائر بر عهده شخص زائر است.

4- به علت شرایط خاص سفر از کلیه زوار عزیز خواهشمندیم در صورت نیاز گروه مسئولیتهای محوله را برعهده گرفته و نهایت همکاری را برای انجام بهینه آن به عمل رساند.

5- در صورت وارد نمودن هرگونه خسارت از طرف زائر به محل های اقامت ، وسایل حمل و نقل و اماکن مورد بازدید ، شخص زائر مسئول پرداخت خسارت های وارده خواهد بود.

6- اگر شخصی نیاز به دارو یا تجهیزات پزشکی خاصی دارد، میباسیت با هماهنگی های لازم با مسئول گروه اقلام مورد نیاز را همراه داشته باشند .

7- هرگونه مشکل یا هزینه ناشی از عدم آمادگی جسمانی یاعدم آگاهی ازسطح آمادگی جسمانی زائرویابروزهرگونه امراض احتمالی به عهده ی زائر میباشد .

8- زائر موظف است در ساعات اعلام شده برای ادامه سفر یا شرکت در  برنامه های زیارتی و ... در حین سفرحضوریابد. در صورت عدم حضور به موقع ، هزینه های احتمالی پیوستن به گروه به عهده ی شخص زائر خواهد بود .

9- کلیه ی هزینه های اضافه بر برنامه یا گشت های اختیاری بر عهده ی زائر خواهد بود.

10- مسئولیت حفظ مدارک و اموال شخصی بر عهده ی زائر خواهد بود و گروه هیچ گونه مسئولیتی در این باره نمی پذیرد.

11-  با توجه به شرایط امنیتی عراق زائر خود موظف به حفظ جان و اموال خویش میباشد و گروه هیچگونه مسئولیتی در این زمینه ندارد

12- تهیه غذای زوار بجز در طول پیاده روی بر عهده گروه می باشد و زائر میبایست در زمان مقرر در محل توزیع غذا حاضر شود.

13- در طول سفر ، بسته به موقعیت های ویژه، امکان دیر یا زود شدن ساعات صرف غذا ،جابجایی ساعات خواب و استراحت ،کم تر یا بیشتر شدن طول راه ها در شب یا روز (خواه با وسیله ی نقلیه ،خواه در حین راه پیمایی ) در شرایط نامساعد آب و هوایی ،محیطی ،محلی و یا حوادث غیر مترقبه وجود دارد .

14- در صورتی که مقامات نظامی به هر دلیل از ورود زائر به هرکدام از مقاصد جلوگیری کنند زائر ملزم به تبعیت از دستورات ایشان می باشد.

15- اگر مقامات نظامی یا مقامات محلی به هر دلیل ،از ورود گروه به محل مورد نظر جلوگیری به عمل آورند یا شرایط طبیعی یا محیطی مساعد نباشد، نماینده ی گروه در صورت در اختیارداشتن زمان  وامکانات مورد نیاز ،مجازبه جابجایی محل سفر یاحذف بخشی ازسفروگاه لغو کل سفر میباشد و زائر ملزم به تبعیت از مسئول گروه خواهد بود.

16- در صورت بروز هرگونه اختلال ، مزاحمت وارتکاب اعمال خلاف شئونات اسلامی و ارزش های فرهنگی و بومی توسط زائر ، مسئول گروه می تواند ضمن گزارش موارد فوق به گروه ، بر حسب مورد ، تصمیم لازم رادر خصوص ادامه یا عدم ادامه ی حضور این زائر در بقیه سفر یا اخذ جریمه را اتخاذ کند.

17- با توجه به اینکه کاروان طلبگی ست کلیه افراد طلبه و غیرطلبه موظف به حفظ شئون طلبگی میباشند

18- مسئولیت هرگونه مشکل آموزشی برای زائر برعهده شخص زائر است و اقدام به ثبت نام به معنای عدم وجود مشکل می باشد.

19- در تمامی طول سفر، برای انجام فعالیتها و جابجایی های متفرقه(اعم از زیارت و خرید و ...) حتما باید با مسئول گروه هماهنگی لازم به عمل آید و در صورت عدم اخذ اذن و هماهنگی، مسئولیت کلیه اتفاقات بر عهده زائر است.

20- با توجه به گروهی بودن ویزا لازم است کلیه اعضا در زمان جابجاییهای بین شهری و دیگر زمانهای خاص حتما همراه با سرگروه باشند تا مشکلی ایجاد نشود.

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۹/۲۰
میاندار

کربلا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی